TFT Yama Notları 11.6 ile yeni meta kompları hakkında bilgilere ulaşacak ve ayrıca hangi gelişmelerin yaşandığını öğrenebileceksiniz. Düzenlenen şampiyon yetenekleri yeni comp düzenlerinin de belirlenmesini sağlamaktadır. Güncel olarak son yamalar hakkındaki notları sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz. TFT 11.16 Yama Notları haricinde kendi yorumlarımızı da katarak sizlere aktarmaya çalıştık. Bunun amacı bir oyun sever olarak TFT oyununa gelen 11.16 yamasına profesyonel oyuncularca yorumlamaktır. Ayrıca profesyonel olarak oyunu oynayan oyunculardan da yine yama hakkındaki düşüncelerini aşağıda paylaşmış durumdayız. Sizde kendi düşüncelerinizi yorumlarda belirtebilirsiniz.
Ah! Herkes geri döndü demek… O zaman 11.16’dan bahsetme vakti geldi!
Bu yamada bazı üzgün dostlarımıza yardımcı oluyoruz: Ayrılmaz İkili daha büyük kartopları fırlatıyor, Sivir seken bıçaklı bumerangını keskinleştiriyor ve Jarvan yüzey şekillerine gününü gösteriyor. Ayrıca kısa fitilli kısa bir yordle ve vole vurmada usta bir keşiş gibi denge radarımıza yakalanan diğer dostlarımızı da hedef alıyoruz.
Bunların yanı sıra aydınlanmanın ruhunda ve herkesin bam teline basabilen müzisyende birtakım ayarlamalara gidiyoruz. Eşya değişikliklerini ve yeni dereceli özelliklerini de (arkadaşlarınızdan daha iyi olduğunuzu kanıtlamanın bir yolunu mu istiyorsunuz?) katarsanız yama tamamdır.
Her zamanki gibi, bir sonraki yamada görüşmek üzere.
Pasifin destansı olmayan canavarlara verdiği hasar azaldı.
Diana, 11.8’de getirdiğimiz değişikliklerden beri ormanda epey popülerleşti ve bu rolde özellikle de rekabetçi düzeyde fazla kuvvetli. Diana’nın kendine ikinci bir rol bulmasından memnun olsak da şu an sınırı biraz aşıyor. Ormandaki gücünü azaltmak için kamp temizleme kabiliyetini zayıflatıyoruz.
DESTANSI OLMAYAN CANAVARLARA VERDİĞİ HASAR %300 ⇒ %250
E’nin bekleme süresi ileri yetenek seviyelerinde arttı.
Fiora özellikle de yüksek beceri düzeylerinde bir süredir kuvvetli. Orta ila ileri safhalardaki ayrık ittirme ve kule yıkma gücünü azaltıyoruz.
BEKLEME SÜRESİ 11/9,5/8/6,5/5 saniye ⇒ 11/10/9/8/7 saniye
Pasifin hasarı arttı. R’nin ilave hasar oranı arttı.
Demacia’nın Simgesi, hiçbir beceri düzeyinde yükselemiyor. Afet’i daha etkili hale getiriyor ve aynı zamanda düello ve kamp temizleme potansiyelini güçlendiriyoruz.
HASAR Hedefin mevcut canının %8’i ⇒ Hedefin mevcut canının %10’u
İLAVE HASAR ORANI %150 SG ⇒ %180 SG
W’nun hasarı arttı. R’nin asgari hasar oranı arttı.
Jhin bir süredir sönük kalıyor ve çoğu oyunda tercih edilmiyor. Daha ölümcül bir Trajedi ve daha da ölümcül bir Son Perde’yle takım arkadaşlarıyla birlikte oynadığında ve önemli çatışmalarda rakipleri daha sık etkisiz hale getirebilecek.
HASAR 50/85/120/155/190 ⇒ 60/95/130/165/200
ASGARİ HASAR ORANI %20 SG ⇒ %25 SG
Pasifin isabet halinde sağladığı bekleme süresinde azalma kaldırıldı; yeteneklerden elde edilen bekleme süresinde azalma artık sabit. Q’nun taban hasarı ilk yetenek seviyelerinde azaldı; bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde arttı ve ileri yetenek seviyelerinde azaldı; bedeli azaldı. Q2’nin başlangıç hasarı arttı. E’nin taban kalkanı ileri yetenek seviyelerinde arttı; ilave hareket hızı artık sabit; Direniş artık sadece takım arkadaşlarına ilave hareket hızı sağlıyor.
Karma uzun zamandır takımların daha koordinasyonlu oynadığı profesyonel düzeyde, tekli sıraya kıyasla çok daha güçlü. Karma’nın tüm oyuncuların elinde başarılı olmasını sağlamak adına küçük değişiklikler yerine, bu sefer büyük değişiklikler yapmayı deniyoruz.
Bunu başarmak için erken safhalardaki tutarlı baskı kurma ve minyon dalgası temizleme potansiyelinin yanı sıra, R-E kombosuyla tüm takımına sağladığı kalkan ve hareket hızı güçlendirmesini hedef alıyoruz. Bunları dengelemek için de yeteneklerini şampiyonlara isabet ettirdiğinde daha sık Mantra kullanabilmesini sağlıyoruz. Q’sunun azalan bekleme süresi ve bedeli de bu avantajdan faydalanmasına yardımcı olacak. Ayrıca tek başınayken de rakiplerini yok edebilmesi için R-Q kombosunu güçlendiriyoruz.
KALDIRILDIİSABET HALİNDE BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA Bir rakip şampiyona normal saldırı isabet ettirdiğinde artık Mantra’nın bekleme süresi 1 saniye azalmıyor.YETENEKLERİN SAĞLADIĞI BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA 1/6/11. seviyelerde 2/3,5/5 saniye ⇒ 5 saniye
TABAN HASAR 90/135/180/225/270 ⇒ 70/120/170/220/270BEKLEME SÜRESİ 8/7,5/7/6,5/6 saniye ⇒ 9/8/7/6/5 saniyeBEDEL 55 Mana ⇒ 45 Mana
BAŞLANGIÇ HASARI 25/75/125/175 ⇒ 40/100/160/220
TABAN KALKAN 80/120/160/200/240 ⇒ 80/125/170/215/260İLAVE HAREKET HIZI %40/45/50/55/60 ⇒ %40DİRENİŞ’İN YAKINDAKİ TAKIM ARKADAŞLARINA YÖNELİK GÜÇLENDİRMESİ Toplam kalkan miktarının %30’u, %100 İlave Hareket Hızı ⇒ Toplam kalkan miktarının %30’u, %30 İlave Hareket Hızı
W’nun mutlak sömürüsü azaldı.
Lee Sin, 11.13 zayıflatmalarına rağmen hâlâ önüne geleni tekmeliyor ve şimdi de koridorlardan sonra ormana hükmetmeye başladı. Bu sefer erken ila orta safhalardaki düello gücünü doğrudan azaltacak sağlam bir zayıflatma getiriyoruz.
MUTLAK SÖMÜRÜ %10/15/20/25/30 ⇒ %5/10/15/20/25
W’nun bekleme süresi arttı. R’nin bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde arttı.
Lulu ortalama düzeyde dengeli olsa da üst düzeyde güçlü, seçkin düzeydeyse aşırı güçlü. 11.9’da Lulu’yu bilerek güçlendirmiştik; W’sunun bekleme süresini azaltarak ve ilave saldırı hızını arttırarak bu beceri düzeylerini hedef almıştık. Rakiplerini sık sık yıpratabilmesi, ona karşı oynamayı epey can sıkıcı hale getirmişti ve nihayetinde yasaklama oranlarında bir artış gözlemledik. Onu yeniden oyuna dahil etmek için üst düzeyin faydalandığı anlık kitle kontrolüne getirdiğimiz güçlendirmeyi geri alıyor ve R’sinin bekleme süresini arttırıyoruz.
BEKLEME SÜRESİ 15/14/13/12/11 saniye ⇒ 16/15/14/13/12 saniye
BEKLEME SÜRESİ 110/95/80 saniye ⇒ 120/100/80 saniye
Pasifin iyileştirmesi arttı. E’nin patlama hasarı azaldı.
Maokai tank dizilimleri tercih etse bile üst koridorda kalmakta zorlanıyor. Dolayısıyla hayatta kalma potansiyelini arttırıyoruz. Fakat destek Maokai ve onun minik fideleri, YG dizilimlerinin daha fazla güç artışı sunduğu alt koridorda oyuncuların başına bela oluyor. Maokai hâlâ güçlü bir dürtmeye sahip olacak ama bunu biraz dizginleyeceğiz.
Bir şey daha: Maokai’nin orijinal pasif değerleri hatalıydı. Azami canının daha ufak bir bölümüne eşdeğer miktarda iyileşiyordu (%6-13 yerine %5-13) ve düzgün bir şekilde güçlenmiyordu (1/6/9/11/13/15/17. seviyeler yerine her seviyede sabit bir güç artışı kazanıyordu). Dolayısıyla aşağıda verilen pasifinin iyileştirmesinin önceki değerleri, oyun içi hatalı değerleri yansıtıyor. Artık güç artışını düzelttik ve azami cana bağlı olarak iyileştirmesi ipucunda gördüğünüzden çok daha fazla arttı.
İYİLEŞTİRME 1-18. seviyelerde 5-65 (+ azami canın %5-13’ü) (iyileştirme ve güç artışı hatalarından ötürü) ⇒ 1/6/9/11/13/15/17. seviyelerde 5/15/25/35/45/55/65 (+ azami canın %7/8,5/10/11,5/13/14/15’i)
PATLAMA HASARI 25/50/75/100/125 (+ hedefin azami canının %7/7,25/7,5/7,75/8’i (100 YG başına +%0,8)) ⇒ 20/45/70/95/120 (+ hedefin azami canının %7/7,25/7,5/7,75/8’i (100 YG başına +%0,7))
Taban hareket hızı arttı. E’nin kartopu başına hasar oranı arttı.
Nunu ve Willump tökezledi, artık onlara yardım etme vakti geldi! Kartopunu yuvarlamaya başlamak için 11.2’de getirdiğimiz zayıflatmanın bir kısmını geri alıyor ve saldırıya yönelik dizilimlerde elde ettikleri hasarı arttırıyoruz.
HAREKET HIZI 340 ⇒ 345
KARTOPU BAŞINA HASAR ORANI %6 YG ⇒ %10 YGTOPLAM HASAR ORANI %54 YG ⇒ %90 YG
Q’nun turuncu duman efekti kaldırıldı. R’nin hataları giderildi.
Bir önceki yamada (11.15) Shaco’nun dumanının Savaş Sisi’nin içinden görünmemesine yol açan ve uzun zamandır oyunda olan bir hatayı düzeltmiştik. Uzun zamandır derken, 2 yıldır falan. Bu değişiklik LoL’e uygun karşı oyun imkânları hakkında düşünüp taşınmamızı sağladı. Oyuncuları sürekli kamerayı kaydırarak turuncu duman aramaya zorlamak istemiyoruz, bu yüzden dumanı yeniden kaldırıyor ve bazı hataları gideriyoruz.
KALDIRILDITOZU DUMANA KATMA Shaco’nun Q – Kandırmaca yeteneğinin turuncu duman efekti artık yetenek Savaş Sisi’nin içinden kullanıldığında rakibe görünmüyor.
KOPYANIN GİDERİLEN TOTEM KIRMA HATASI Shaco’nun kopyası bir totem kırdığında artık diğer tüm komutları göz ardı edip sürekli Shaco’ya geri dönmeye çalışmıyor.KOPYANIN GİDERİLEN HAREKETSİZ DURMA HATASI Shaco’nun kopyası 10 saniye boyunca başka komut almadığında Shaco’ya geri dönmüyor.GİDERİLEN TOTEM ALTINI HATASI Shaco’nun kopyası tarafından kırılan totemler artık Shaco’ya altın kazandırıyor.KOPYANIN KATLEDİLME HALİNDE PATLAMASI Shaco’nun kopyası yansıma hasarı tarafından katledildiğinde artık patlayarak minik kutulara dönüşüyor.
W’nun hasar oranı ileri yetenek seviyelerinde arttı.
Sivir takım deşen, bumeranglı bir paralı asker. Fakat kritik vuruş dizilimleri bile yetersiz kalıyor. Dolayısıyla silahını keskinleştiriyoruz.
HASAR ORANI %30/40/50/60/70 SG ⇒ %30/45/60/75/90 SG
Yeni pasif! Mana bedelleri azaldı ve harenin mana iadesi mekaniği kaldırıldı. R artık minyonlara ve canavarlara da isabet ediyor.
10.4’te Sona’cığımıza bir mana iadesi mekaniği ekleyerek fazla baskıcı oyun tarzlarının önüne geçmeye çalışmıştık. Bu pek eğlenceli bir mekanik değildi ve bazen Sona’nın yeteneklerini doğru kullandığında (E’siyle haritada tek başına dolaşmak gibi) cezalandırılmasına yol açıyordu. Bu durumu düzeltmek için onu çok daha ödüllendirici yeni bir mekanikle değiştiriyoruz.
Artık Sona, bazı yeteneklerini kullandığında onu ödüllendiren yükler kazandıran ve nihayetinde ultisine daha fazla erişebilmesini sağlayan bir mekaniğe sahip. Böylece asla kaçırmadığınız Kreşendo’larınızla rakiplerinizi daha sık dize getirebilirsiniz.
YENİACCELERANDO Sona’nın temel yetenekleri ona kalıcı Accelerando yükleri kazandırıyor. Yük başına 0,5 Temel Yetenek Hızı kazanır. En fazla 60 Temel Yetenek Hızına sahip olabilir. 60 Temel Yetenek Hızına ulaştığında, normal şartlar altında kazanacağı her bir Accelerando yükü başına ultisinin mevcut bekleme süresini 1,5 saniye azaltır.YENİNOTAYI TUT Etki artık dirilme etkilerinden sonra kaybolmuyor (Zilean’ın ultisi ve Koruyucu Melek gibi).
BEDEL 75/80/85/90/95 Mana ⇒ 50/55/60/65/70 ManaYENİYAPTIĞIN HER ATIŞTA Artık bir rakip şampiyona isabet eden her atış başına bir Accelerando yükü kazandırıyor.KALDIRILDIHARENİN MANA İADESİ Bir takım arkadaşına Cesaret İlahisi haresi sağlamak artık kullanım başına 30 Mana iade etmiyor.
BEDEL 105/110/115/120/125 Mana ⇒ 80/85/90/95/100 ManaYENİVERDİĞİN HER KALKANDA Metanet Arya’sının haresi artık yaralı bir takım arkadaşını her iyileştirdiğinde veya hare kalkanıyla başka bir takım arkadaşının en az 25-125 Hasar almasını engellediğinde bir Accelerando yükü kazandırıyor.KALDIRILDIHARENİN MANA İADESİ Bir takım arkadaşına Metanet Aryası haresi sağlamak artık kullanım başına 30 Mana iade etmiyor.
BEDEL 90 Mana ⇒ 65 ManaKALDIRILDIHARENİN MANA İADESİ Bir takım arkadaşına Sürat Şarkısı haresi sağlamak artık kullanım başına 30 Mana iade etmiyor.
KALDIRILDIYETENEKLERİN BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA Artık Sona’nın temel yeteneklerinin bekleme sürelerini azaltmıyor.YENİSENİ İZLEYECEĞİM Şampiyonlara isabet eder ⇒ Şampiyonlara, minyonlara ve canavarlara isabet eder
Pasifin taban hasarı ilk seviyelerde azaldı. Q’nun taban iyileştirmesi azaldı.
Tahm Kench erken safhalarda, özellikle de savaş başlatabildiği ve çatışmalarda iyileşebildiği üst koridorda fazla güçlü. Rakiplerine kendilerini toparlamaları için daha fazla süre tanımak adına her iki kabiliyetini de zayıflatıyoruz.
TABAN HASAR 1-18. seviyelerde 12-60 ⇒ 1-18. seviyelerde 8-60
TABAN İYİLEŞTİRME 15/20/25/30/35 ⇒ 10/15/20/25/30
Pasifin yetenek gücünü ilave cana dönüştürme oranı arttı; ilave canı yetenek gücüne dönüştürme oranı arttı.
Üst Vladimir, orta koridorda olduğundan çok daha zayıf durumda. Üst koridora hâkim olmasına yardım etmek için pasif ilavelerini arttırıyoruz. Bu sayede dayanıklı eşyaları tercih ettiğinde daha avantajlı olacak.
YG’NİN İLAVE CANA DÖNÜŞÜMÜ %140 ⇒ %160İLAVE CANIN YG’YE DÖNÜŞÜMÜ %2,5 ⇒ %3,3333333
Taban saldırı gücü azaldı.
Xin Zhao, 11.14 Yaması’nda getirdiğimiz zayıflatmalara rağmen tüm beceri düzeylerinde hâlâ ormanın kralı. Yeni W’su ve E’si daha uzun menzillere sahip. Bu yüzden Xin erken safhalarda sınıfındaki en etkili zorba olmak zorunda değil; çünkü artık hedeflerine hiç olmadığı kadar rahatça erişebiliyor. Taban hasarını azalttıktan sonra erken safhalarda hâlâ güçlü olacak ama diğer ormancıları geride bırakmayacak.
SALDIRI GÜCÜ 1. seviyede 66 ⇒ 1. seviyede 63
Taban mana miktarı arttı. E’nin mayın başına verdiği taban hasar ilk yetenek seviyelerinde azaldı ve ileri yetenek seviyelerinde arttı; yavaşlatması ilk yetenek seviyelerinde azaldı.
11.14’te alt koridor Ziggs’e getirdiğimiz zayıflatma pek işe yaramadı. Bu sebeple manasını geri veriyor ve bunun yerine ikinci geliştirilen yeteneğini dizginliyoruz. Bu değişiklikler alt koridordaki gücünü azaltacak ve orta koridordaki kaybını telafi edecek.
MANA 1. seviyede 420 ⇒ 1. seviyede 480
MAYIN BAŞINA TABAN HASAR 40/75/110/145/180 ⇒ 30/70/110/150/190YAVAŞLATMA %30/35/40/45/50 ⇒ %10/20/30/40/50
Kara Mühür’ün yüksek riskli ve yüksek ödüllü bir eşya olması gerekiyor. Fakat çoğu YG kullanıcısı, hatta Doran’ın Yüzüğü’nün sağladığı manaya ihtiyaç duyan şampiyonlar için bile aşırı değerli bir seçenek haline geldi. Eşyanın yük biriktirme hızını azaltıyoruz, böylece onu tercih etmek daha riskli olacak.
İHTİŞAM YÜKÜ BAŞINA DEHŞET YG’Sİ 5 ⇒ 4KATLEDİLME HALİNDE KAYBEDİLEN İHTİŞAM YÜKÜ 4 ⇒ 5
Kefaret, diğer efsuncu eşyalarının gölgesinde kalıyor ve bu sezon kendisine kullanıcı bulmakta epey zorlandı. Gücünü ve heyecanın zirve yaptığı anlardaki kullanılabilirliğini arttırıyoruz, bu sayede eşya daha fazla takım savaşında daha etkili olabilecek.
MÜDAHALE İYİLEŞTİRMESİ Takım arkadaşının seviyesine bağlı olarak 180-360 ⇒ Takım arkadaşının seviyesine bağlı olarak 200-400MÜDAHALE BEKLEME SÜRESİ 120 saniye ⇒ 90 saniye
Bandle Şehri temalı Clash’in ikinci hafta sonu 21-22 Ağustos tarihlerinde gerçekleşecek. İkinci hafta sonunun takım kurma aşaması 16 Ağustos’ta başlayacak.
GÜNCELLENDİÜÇÜNCÜ SIRADAN ÇIKMA CEZASI Sıradan çıkma için üçüncü bir ceza eklendi. 24 saat içinde üçüncü kez sıradan çıkanlar 12 saat boyunca MOBA sıralarına giremeyecek ve 10 LP kaybedecek (ilk iki ceza değişmedi). Ayrıntılı bilgi burada.YENİARKADAŞ SIRALAMASI Her zaman arkadaşlarından daha iyi olduğunu düşünenler artık bunu kanıtlayabilir! Dereceli Sihirdar Vadisi lobilerine yeni bir sosyal skor tablosu ekledik. Bu skor tablosuna Tek/Çift veya Esnek lobisinin sağ üst köşesindeki yeni skor tablosu düğmesine tıklayarak ulaşabilirsiniz.ESNEK SIRA Ustalık ve üstündeki Esnek oyuncuları artık Platin’in altındaki Esnek oyuncularıyla birlikte sıraya giremeyecek.